Matthew McConaughey a Wild Turkey

Matthew McConaughey a jeho exkluzivní příběh s Wild Turkey

 lbmm

 

Matthew McConaughey, nejen výrazný herec, ale také hrdý obyvatel Texasu, se zamýšlí nad whiskey, marketingem, hudbou a tím, co se naučil jako kreativní ředitel kentucké destilérky Wild Turkey. Pokud chcete rozpohybovat McConaugheye k hovoru, zeptejte se ho na whiskey. Při popisování rozdílu mezi šestiletým a osmiletým destilátem nebo tom, jak představit zavedenou destilérku nové demografii, se rozplývá básnickým způsobem.

 

Držitel Oscara byl v posledních 18 měsících velmi činný. McConaughey vydal paměti, dabuje ve filmu Sing 2 a dokonce polemizuje ohledně kandidatury na guvernéra ve své domovině v Texasu. Ale po dobu pěti let byl také ponořen do nejznámější exportní značky Kentucky: bourbonu.

Od roku 2016 byl McConaughey mluvčím a kreativním ředitelem Wild Turkey, spolupracující s destilérkou vlastněnou společností Campari na psaní - a samozřejmě i na hraní - široké škály reklam. Objevil se také v mnoha dalších marketingových akcích, včetně virtuálních degustací bourbonu, večeře na Díkuvzdání pro barmany v Londýně a nedávné spolupráce s australskou společností Homecamp na sbírání peněz na obnovu požárem zasažených oblastí.

 

Na začátku své spolupráce dokonce spolupracoval s hlavními destiléry Wild Turkey na vytvoření své vlastní whiskey, které něžně říká "džus."

"Velmi brzy jsem jim řekl, že nechci být jen najatou rukou, která přijde, postaví svou tvář a hlas," říká. "To má svou cenu, ale chtěl jsem být součástí tvůrčího procesu."

McConaughey není nováček, pokud jde o reklamní kampaně. V roce 2014 podepsal víceletou smlouvu s automobilkou Lincoln - stejný rok, kdy ho čas zařadil mezi 100 nejvlivnějších lidí světa - a objevil se v reklamách na několik značek této automobilky. 

 

Matthey McConaughey

Matthew McConaughey na natáčení reklamního natáčení bourbonu Wild Turkey v roce 2018. WILD TURKEY

 

Navzdory moderním reklamním kampaním má Wild Turkey bohatou historii. Založená Thomasem Riplym v roce 1891, destilérka změnila majitele několikrát od dob prohibice. Jimmy Russell se stal třetím destilérem v roce 1954, dlouho před tím, než se jeho syn Eddie Russell připojil v roce 1981 jako náhradní operátor. V roce 2000 byl Jimmy Russell uveden do Kentucky Bourbon Hall of Fame a lidé seznámení se světem whiskey považují rodinu Russellů za královskou v bourbon světě.

Ale až do nedávné doby nikdo neznal hlavní destiléry, říká Eddie Russell. "Pamatuji si, že jsem chodil do lihovarů, podepisoval láhve a snažil se vyprávět naši historii. A to šlo takto několik let."

Některé rané marketingové tahy značky ale vyvolaly rozruch. V roce 2011 - dva roky poté, co Gruppo Campari získalo Wild Turkey od Pernod za 575 milionů dolarů - spustila kontroverzní kampaň nazvanou "Give 'em the Bird," která zahrnovala vztyčený prostředníček na svých webových stránkách a sociálních médiích, stejně jako jiný obsah, který vedl k podání stížnosti u Distilled Spirits Council of the United States. Obchodní organizace rozhodla, že reklama porušuje její etický kodex, a Wild Turkey kampaň stáhla.

"Přitáhlo to pozornost lidí, ale nebyla to skvělá marketingová kampaň," přiznává Russell.

mr

Matthew McConaughey (vlevo) a Wild Turkey Master Distiller Eddie Russell (vpravo). WILD TURKEY

 

Přizvání McConaugheye bylo částečně kvůli rozšíření pití Wild Turkey k ženám a náročnější klientele. Podle dat z roku 2021 tvoří ženy 36,5 % konzumentů bourbonu a lidé s příjmem přes 75 000 dolarů ročně tvoří téměř 20 %. A zatímco některé destilérky v Kentucky, jako je Buffalo Trace, jsou známé spíše svými sběratelskými láhvemi, Wild Turkey si udržel reputaci mezi nadšenci jako konzistentní vyvažování kvality, dostupnosti a ceny.

Když začal spolupracovat s Wild Turkey, tvrdí McConaughey, snažili se rozptýlit dojem, že bourbon je "mužský, starý přes 60 let, po práci, na terase" kampaňí, která zobrazovala mladší lidi při socializaci. Minulý rok se kampaň s názvem "Wonder What If" zaměřovala na McConaugheyho samotného na poli, kde hovořil a pokládal láhvi bourbonu otázky. Třetí kampaň, která se objevila letos v létě, měla být "jednoduchá a sebevědomá" a znovu se zaměřila na historii destilérie.

"Nezkoušíme odsunout a znovu vám představit produkt, který jste možná neznali," zdůrazňuje McConaughey. "Říkáme s jistotou, teď jděte dál. Vyberte si, pokud chcete. Nejsme tu proto, abychom vás nabádali, nebo abychom říkali, 'Ó, vyberte nás.' Nechceme být nejpopulárnější. 

 

matthew-mcconaughey-1-2000-bf709f7ec6ca4ba2a8b471062ae7afe7

 

Při vytváření své whiskey Longbranch, která byla uvedena na trh v roce 2018, mu Russellovi zasílali několik vzorků najednou, a on své poznámky sdílel prostřednictvím nočních e-mailů, telefonátů a hlasových zpráv. 

"Eddie šťastně pochopil, o čem mluvím," říká McConaughey. "Bourbon, hudba. K tomu patří. Nemusel jsem měnit svou nomenklaturu, abych komunikoval s Eddiem o tom, co hledám a co mám rád, nebo o tom, co jsem si představoval ve výsledné Longbranch."

McConaughey často používá hudbu jako metaforu k popisu svých degustačních poznámek, srovnávaje taniny k výškám a sladkost k basům. Když byl požádán, aby přiřadil láhev Wild Turkey 101 k hudební skupině, improvizoval. Kreslil obraz rockového koncertu, kde říká: "101 na vás doráží s trochou silnějším předloktím," dodávaje, že "nemáme problém, když tam dojdeme o chvíli později a musíme se prokousat do první řadu."

"Stále má silnou basovou linku, ale cítíte ji okamžitě víc," říká. "Ale 101 vždycky vyčnívá, bez ohledu na počasí. To je důvod, proč ho barmani milují, protože se může dostat přes jakýkoli nápoj, který máte a zajistí, že je odhalen a víte, že pijete opravdový bourbon."

A jak zní Long Branch? Po krátké odmlce popisuje: "Stále to můžete nazvat country, ale má nějakou rock-and-rollovou olejovou látku. A má skvělý rytmus s několika velmi chytrými texty, které vás nutí říkat: 'Ach, nečekal jsem, že půjde příběh tímto směrem, ale opravdu se mi líbí příběh, který mi je vyprávěn.'"

 

Tím končí poutavý příběh o spojení Matthewa McConaugheye s Wild Turkey, kde se kreativita a kvalita setkávají v jedinečně vypracované whiskey.


Když se oddává kvalitnímu tabáku, jeho oblíbenými doutníky jsou středně velké Romeo y Julietas, jako například Wide Churchills, obvykle na golfovém hřišti. Bez ohledu na situaci můžete počítat s tím, že McConaughey zůstane věrný vyznání, kterého se drží od začátku své kariéry: “Buďte gentleman a nelžete.”

Podle informací zveřejněných v článku na Forbes, ...

Pro více informací o příbězích spojených s touto whiskey, přejděte na Wild Turkey Bourbon.

Používáme ověření věku Adulto